Strona główna
- Joao Bras Jorge, CEO
- Joao Bras Jorge, CEO
Nasze priorytety
Zrównoważony wzrost biznesu
Bank określił główne obszary swojego oddziaływania na zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy oraz związane z tym ryzyka, wyzwania i możliwości. Kluczowe aspekty wpływu Banku zostały skategoryzowane według stopnia ich istotności dla Interesariuszy i zakresu oddziaływania.
Zgodność z zasadami ESG
Działalność Banku prowadzona jest w oparciu o dobre praktyki z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance). Bank przestrzega zasad prawnych, etycznych i ładu korporacyjnego, jest wieloletnim uczestnikiem Respect Index oraz raportuje kwestie odnoszące się do prowadzenia odpowiedzialnego biznesu.
Dialog z Interesariuszami
Firma prowadzi w sposób udokumentowany dialog z kluczowymi grupami Interesariuszy, którego celem jest poznanie opinii i oczekiwań na temat współpracy z Bankiem. Informacje zwrotne od Interesariuszy pozyskiwane są różnorodnych źródeł.
Nasze priorytety
Zrównoważony wzrost biznesu
Bank określił główne obszary swojego oddziaływania na zrównoważony rozwój ekonomiczny, społeczny i środowiskowy oraz związane z tym ryzyka, wyzwania i możliwości. Kluczowe aspekty wpływu Banku zostały skategoryzowane według stopnia ich istotności dla Interesariuszy i zakresu oddziaływania.
Zgodność z zasadami ESG
Działalność Banku prowadzona jest w oparciu o dobre praktyki z obszaru ESG (Environmental, Social, Governance). Bank przestrzega zasad prawnych, etycznych i ładu korporacyjnego, jest wieloletnim uczestnikiem Respect Index oraz raportuje kwestie odnoszące się do prowadzenia odpowiedzialnego biznesu.
Dialog z Interesariuszami
Firma prowadzi w sposób udokumentowany dialog z kluczowymi grupami Interesariuszy, którego celem jest poznanie opinii i oczekiwań na temat współpracy z Bankiem. Informacje zwrotne od Interesariuszy pozyskiwane są różnorodnych źródeł.
Społeczna odpowiedzialność w liczbach
487 mln zł
Finansowanie zrównoważonych inwestycji
87%
Klienci zadowoleni ze współpracy z Bankiem
93%
Kwoty zapłacone lokalnym Dostawcom
77%
Zadowoleni Pracownicy
1,79 mln zł
Zaangażowanie w działania społeczne
-2%
Redukcja emisji CO2
92%
Recykling odpadów
Środowisko
Zarządzanie zużywanymi zasobami
Polityka racjonalnego gospodarowania zużywanymi zasobami jest ukierunkowana na stały monitoring i ograniczanie zużycia surowców i materiałów poprzez:
- analizę wykonania budżetów przeznaczonych na zakup materiałów biurowych,
- weryfikowanie zapotrzebowania na każdy zamówiony zakup,
- wprowadzenie limitów zakupów do poziomu bieżącego zużycia,
- efektywne wykorzystanie posiadanych już zasobów.
Proekologiczne rozwiązania
W celu optymalizacja zużycia energii, wody, paliw orz materiałów zakupionych przez Bank wprowadzono szereg rozwiązań.
Proekologiczne produkty Banku
W ofercie Banku znajdują się produkty, które służą wdrożeniu działań proekologicznych lub finansują przedsięwzięcia związane z ochroną środowiska.
Wykaz produktów proekologicznych oferowanych przez Bank Millennium:
- Karta WWF
- Zielone Fundusze Inwestycyjne
- Polseff
- Leasing Eko Energia
Akcje edukacyjne
Klienci i Pracownicy Banku są zachęcani do udziału w akcjach edukacyjnych i wydarzeniach ekologicznych.
Środowisko
Polityka racjonalnego gospodarowania zużywanymi zasobami jest ukierunkowana na stały monitoring i ograniczanie zużycia surowców i materiałów poprzez:
- analizę wykonania budżetów przeznaczonych na zakup materiałów biurowych,
- weryfikowanie zapotrzebowania na każdy zamówiony zakup,
- wprowadzenie limitów zakupów do poziomu bieżącego zużycia,
- efektywne wykorzystanie posiadanych już zasobów.
W celu optymalizacja zużycia energii, wody, paliw orz materiałów zakupionych przez Bank wprowadzono szereg rozwiązań.
W ofercie Banku znajdują się produkty, które służą wdrożeniu działań proekologicznych lub finansują przedsięwzięcia związane z ochroną środowiska.
Wykaz produktów proekologicznych oferowanych przez Bank Millennium:
- Karta WWF
- Zielone Fundusze Inwestycyjne
- Polseff
- Leasing Eko Energia
Zamieszczony w Intranecie i Internecie poradnik ekologiczny jest dostępny w dla wszystkich Pracowników i Klientów Grupy Banku Millennium. W zwięzłej formie prezentuje on wiele konkretnych rad dotyczących zasad dbania o środowisko naturalne w biurze i w domu
Społeczeństwo
Klienci
Zobowiązania Banku zawarte w strategii na lata 2015-2017 wyrażone wobec Klientów dotyczą zapewnienia bezpieczeństwa powierzonych środków, przestrzegania zasad etyki w marketingu i procesie sprzedaży, oferowania dostosowanych do potrzeb Klienta produktów, zapewnienia wysokiej jakości obsługi oraz dostępu do usług dla grup wykluczanych (np. osób niepełnosprawnych czy starszych).
Pracownicy
Zobowiązania wobec Pracowników zawarte w strategii Banku na lata 2015-2017 koncentrują się na prowadzeniu dialogu w celu poznania oczekiwań Pracowników i zapewnienia im stabilnych, satysfakcjonujących i umożliwiających samorealizację warunków pracy.
Partnerzy
Biznesowi
Bank w swojej działalności biznesowej współpracuje z wieloma partnerami biznesowymi jako nabywca dóbr i usług z różnorodnych segmentów rynku. Główni kontrahenci świadczą usługi związane z najmem i obsługą oddziałów i powierzchni biurowych, usług i zakupu sprzętu IT oraz usług marketingowych.
Społeczności
We współpracy z instytucjami pozarządowymi i społecznymi, Bank Millennium realizuje programy zapobiegające wykluczeniu społecznemu, wspierające rozwój kultury oraz edukację młodzieży.
Społeczeństwo
Zobowiązania Banku zawarte w strategii na lata 2015-2017 wyrażone wobec Klientów dotyczą zapewnienia bezpieczeństwa powierzonych środków, przestrzegania zasad etyki w marketingu i procesie sprzedaży, oferowania dostosowanych do potrzeb Klienta produktów, zapewnienia wysokiej jakości obsługi oraz dostępu do usług dla grup wykluczanych (np. osób niepełnosprawnych czy starszych).
Zobowiązania wobec Pracowników zawarte w strategii Banku na lata 2015-2017 koncentrują się na prowadzeniu dialogu w celu poznania oczekiwań Pracowników i zapewnienia im stabilnych, satysfakcjonujących i umożliwiających samorealizację warunków pracy
Bank w swojej działalności biznesowej współpracuje z wieloma partnerami biznesowymi jako nabywca dóbr i usług z różnorodnych segmentów rynku. Główni kontrahenci świadczą usługi związane z najmem i obsługą oddziałów i powierzchni biurowych, usług i zakupu sprzętu IT oraz usług marketingowych.
We współpracy z instytucjami pozarządowymi i społecznymi, Bank Millennium realizuje programy zapobiegające wykluczeniu społecznemu, wspierające rozwój kultury oraz edukację młodzieży.