System oceny Pracowników
Wszyscy pracownicy Banku, z wyłączeniem tych, którzy przebywają na długookresowych zwolnieniach i urlopach, podlegają okresowym ocenom pracy. Ocena dokonywana jest według wcześniej komunikowanych, obiektywnych kryteriów. Przyjęte kryteria oceny nie mogą dyskryminować pracownika, ani być sprzeczne z wartościami Banku oraz charakterem i celem pracy ocenianego. Ocena powinna być przeprowadzona i komunikowana z poszanowaniem godności pracownika oraz uwzględniać jego postawę wobec ograniczania ryzyka.
G4-LA11
Okresowe oceny pracowników mogą być podstawą do opracowywania opinii o pracowniku, promocji, przesunięć między jednostkami organizacyjnymi, zmiany zakresu zadań i odpowiedzialności, przygotowywania indywidualnych planów rozwoju zawodowego oraz szkoleń, decyzji o zmianie warunków zatrudnienia i kontynuacji zatrudnienia. Ocena jakości pracy stanowi również jeden z podstawowych elementów określania wysokości premii przyznawanej okresowo pracownikom.
Ponadprzeciętna jakość obsługi Klienta jest nagradzana w systemie premiowania pracowników oddziałów. Oceniając wyniki sprzedażowe, przełożeni w sieci sprzedaży weryfikują je w odniesieniu do raportów prezentujących okresowe badania jakości obsługi Klienta (Mystery Shopping). Ważnym kryterium oceny pracowników Centrali jest natomiast jakość i etyka we współpracy z innymi pracownikami i Klientami.
W Banku prowadzony jest również Program Nagród Pracowniczych IMPAKT, w którym Pracownicy nagradzają swoich Kolegów i Koleżanki z pracy. W 2015 roku 40 pracowników zostało wyróżnionych za zaangażowanie, podnoszenie jakości, innowacyjne rozwiązania oraz podejmowanie wyzwań inspirujących innych.
Awanse stanowiskowe* | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | ||||||||
Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | |
Wyższa kadra zarządzająca | 1 (5%) | 2 (4%) | 3 (4%) | 0 | 2 (4%) | 2 (3%) | 0 | 0 | 0 | 0 | 3 (5%) | 3 (4%) |
Kadra zarządzająca | 59 (11%) | 35 (10%) | 94 (11%) | 66 (12%) | 37 (11%) | 103 (12%) | 75 (14%) | 56 (17%) | 131 (15%) | 79 (15%) | 57 (16%) | 136 (15%) |
Pracownicy sprzedaży | 279 (11%) | 140 (17%) | 419 (12%) | 327 (12%) | 141 (15%) | 468 (13%) | 315 (13%) | 115 (16%) | 430 (13%) | 479 (19%) | 199 (26%) | 678 (21%) |
Pracownicy techniczni | 100 (13%) | 76 (15%) | 176 (14%) | 130 (18%) | 73 (15%) | 203 (17%) | 126 (17%) | 103 (22%) | 229 (19%) | 83 (12%) | 33 (7%) | 116 (10%) |
Pozostali Pracownicy | 34 (12%) | 21 (18%) | 55 (14%) | 58 (18%) | 25 (17%) | 83 (17%) | 78 (20%) | 34 (17%) | 112 (19%) | 74 (16%) | 33 (15%) | 107 (16%) |
Razem | 473 (11%) | 274 (15%) | 747 (12%) | 581 (14%) | 278 (14%) | 859 (14%) | 594 (14%) | 308 (17%) | 902 (15%) | 715 (17%) | 325 (18%) | 1 040 (17%) |
*liczba i % Pracowników w danej grupie, którzy otrzymali awans
Szkolenia dla Pracowników
Skierowane do Pracowników Banku programy szkoleniowe mają na celu poprawę zarówno jakości, jak i efektywności pracy.
G4-DMA, G4-LA9, G4-LA11
Szkolenia prowadzone w 2015 roku
Bankowość Detaliczna:
- szkolenia wprowadzające nowy standard i narzędzia do rozmowy z Klientami banku -dotyczyły produktów kredytowych, inwestycyjnych oraz modelu rozmowy z nowym Klientem banku;
- produktowe szkolenia e-learningowe – dotyczące głównie pożyczki gotówkowej, produktów hipotecznych i produktów inwestycyjnych;
- szkolenia dla nowozatrudnionych z wiedzy produktowej, procedur, obsługi Klientów, pracy w bankowych aplikacjach, rozpoznawania znaków pieniężnych oraz przeciwdziałania praniu pieniędzy.
Bankowość Przedsiębiorstw:
- analiza przedsięwzięć inwestycyjnych w kontekście finansowania bankowego;
- fundusze Unijne;
- efektywna rozmowa telefoniczna;
- program certyfikacji Doradców Profesjonalny Doradca Bankowy.
Centrala:
- szkolenia zawodowe specyficzne dla poszczególnych jednostek i realizowanych przez nie zadań.
Menadżerskie:
- program rozwoju przywództwa M#leaders z udziałem 129 kierowników i dyrektorów;
- Corporate Banking Leader – program dla menadżerów Departamentu Bankowości Przedsiębiorstw;
- szkolenia z umiejętności udzielania informacji zwrotnej dla Dyrektorów Regionalnych w sieci sprzedaży detalicznej.
Liczba Pracowników uczestniczących w szkoleniu według metody*
*przyjęto kryterium obliczeń: Pracownik uczestniczył/nie uczestniczył w danym typie szkolenia
Średnia liczba godzin szkoleniowych w podziale na płeć i stanowisko | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | ||||||||
Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | Kobiety | Mężczyźni | Razem | |
Zarząd | 0 | 11 | 10 | 0 | 45 | 32 | 9 | 26 | 21 | 0 | 56 | 42 |
Wyższa kadra zarządzająca | 67 | 44 | 50 | 36 | 23 | 27 | 97 | 71 | 78 | 99 | 44 | 57 |
Kadra zarządzająca | 37 | 32 | 35 | 46 | 36 | 42 | 32 | 34 | 33 | 42 | 39 | 40 |
Pracownicy sprzedaży | 43 | 44 | 44 | 44 | 51 | 46 | 41 | 55 | 45 | 47 | 57 | 49 |
Pozostali Pracownicy | 100 | 184 | 125 | 44 | 67 | 51 | 23 | 38 | 28 | 84 | 133 | 100 |
Ogółem | 39 | 39 | 39 | 36 | 36 | 36 | 31 | 35 | 32 | 43 | 48 | 44 |
G4-LA9